john modderkolk , hoe wordt je de oudste te werled

John Modderkolk,  John Modderkolk,, john modderkolk ,  john modderkolk




Hoe word je de oudste persoon ter wereld? Blijf van de rum af. Dat is het devies van de 117-jarige Jamaicaanse Violet-Mosse Brown, momenteel de oudste mens op aarde. Brown, voor haar familie en vrienden bekend als ’Aunt V.’, kwam op 10 maart 1900 ter wereld.

    Volgens een lokale Jamaicaanse krant heeft de oude dame geen geheime formule voor een lang leven op aarde. „Als mensen aan me vragen wat ik eet en drink om zo lang te blijven leven, antwoord ik dat ik alles eet, behalve kip en varkensvlees en dat ik de rum en andere alcoholische dranken laat staan.”

    Niet met pensioen

    Brown werkte tachtig jaar als muzieklerares en speelde net zo lang orgel in de kerk. Na de dood van haar man in 1997 nam ze zijn taken als administrateur over bij de begraafplaats waar hij werkte. Die baan hield ze tot na haar honderdste.
    Met haar 117 jaar maakte Brown veel hoogtepunten uit de geschiedenis mee. Ze herinnert zich als de dag van gisteren wanneer de eerste auto’s naar Jamaica kwamen, wanneer er elektriciteit kwam en stromend water. Ze overleefde bovendien beide wereldoorlogen en maakte het ontstaan van haar land mee. Goede genen zitten overigens in de familie: Browns zoon is 97.

    Reacties

    Populaire posts van deze blog

    john modderkolk heeft zijn gotische klok opgehaald

    john modderkolk renkum 0317 vind antiek tin mooi en wat vind jij